Gamle klassekammerater fejrede 60 års venskab i Tårs
TÅRS: Der blev både grinet, fortalt historier og genopfrisket minder, da de tidligere klassekammerater samledes i Tårs Hallen til 60-års jubilæum.
Klassen tog realeksamen i 1966, og selvom seks årtier er gået, var der ingen tvivl om, at fællesskabet stadig lever.
- Det var en helt fantastisk dag. Vi har også mødtes tidligere, efter 25 og 50 år, men det her var noget særligt, fortæller Nora Kongsholm.
Et af dagens højdepunkter var gensynet med en tidligere klassekammerat, som gennem mange år har boet i både Tokyo og New Zealand.
- Vi har ikke set ham siden 1966, så det var meget specielt. Han er hjemme i Danmark i en periode, og det passede heldigvis med vores sammenkomst, siger Nora.
Forskellige liv
Samtalerne kom hurtigt til at handle om både skoletiden, ungdomsårene og de mange forskellige liv, som klassekammeraterne har levet siden dengang.
- Vi opdagede, at vi stadig kan huske utrolig meget fra vores skoletid.
Blandt deltagerne var både en forfatter og en lokal musiker, og de mange forskellige livsveje vidnede om, hvor forskelligt livet kan forme sig.
Alligevel var det tydeligt, at fælles minder fra skoletiden stadig binder gruppen sammen.
Stemningen var præget af gensynsglæde og timerne fløj afsted.
Værdifuldt fællesskab
For Nora Kongsholm er det netop fællesskabet, der gør disse møder værdifulde.
- Det betyder ufatteligt meget. Vi har kendt hinanden, siden vi var unge mennesker, og selvom livet har ført os i mange retninger, er der stadig et særligt bånd mellem os. Det er mere end guld værd.
Så stor var begejstringen, at snakken om næste sammenkomst allerede begyndte i løbet af dagen.
- Vi blev enige om, at vi ikke skal vente alt for længe med at mødes igen. Når man har det så hyggeligt sammen, er det synd at vente for mange år.