Seneste nyt
Billede beskrivelse

Hirtshals og omegn fejrede sankthans

25. juni 2026 kl. 15.31

TORNBY: Der var bål på Tornby Strand, i Fun Park, på Det Grønne Hjørne i Horne og et lille bål ved Hirtshals Kro.

Der var mange, som havde fundet vej til Det Grønne Hjørne i Horne sankthans-aften. Det var Beboerforeningen i Horne, der havde arrangeret det hele. Det var Jane Axelsen, der var båltaler i Horne. Hun er flyttet tilbage til Horne og er nu fiskehandler i “Vores Fiskebutik” i Hirtshals. Tidligere har hun haft en karriere som skolelærer.

Der var selvfølgelig også mange fra den lokale efterskole i Horne med til bålfesten. Det store bål blev efter fællessang og taler antændt med en brændende pil til stor begejstring blandt de mange fremmødte.

Der blev orienteret om planerne for opførelsen af et velfærdshus på Det Grønne Hjørne, som skal være med til at styrke områdets faciliteter og dermed skabe nye muligheder for fællesskaber og aktiviteter i Horne-området.

Borgmester Søren Smalbro (V) var båltaler ved Sankt Hans-bålet i Fun Park Hirtshals og ved bålet på Tornby Strand. Her fremhævede han områdets mange muligheder for gode oplevelser i naturen, hvor Hirtshals og Tornby supplerer hinanden godt med fiskerihavn i Hirtshals og Tornby med sin klitplantage og ro.

I Fun Park Hirtshals fremhævede han områdets kvalitet med natur og dyreliv samt gode oplevelser for både børn og voksne, og at stedet er et godt mødested for både lokale og turister.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste