Poolen er lukket: Sprængt rør forsinker friluftsbadet
HJØRRING: Årets første sommertid bød på en ærgerlig start for Hjørring Friluftsbad.
Friluftbadet skulle oprindeligt have startet op for sæsonen allerede i sidste uge, men blev kort tid forinden forhindret af et sprunget rør i kælderen.
Det fortæller Hjørring Friluftsbad i en video på stedets facebookside.
- Et af de store hovedforsyningsrør, det eksploderede simpelthen. Med otte bars tryk slog en en revne, og så var der ellers bare vand overalt, fortæller Kasper Währens, indehaver af City Camping Hjørring, der står bag friluftsbadet.
Med forsyningsrøret ude af drift er der ikke mulighed for at skabe cirkulation i vandet i poolen, hvorfor Friluftbadet er nødsaget til at holde lukket, indtil de nødvendige reservedele kommer hjem, og røret er fikset.
- Vi har ingen kontrol over klor- og syreniveau lige nu, så vandet er dødsensfarligt, siger Kasper Währens.
For nu har Hjørring Friluftsbad altså ingen mulighed for at lukke poolområdet op for gæster trods det meget varme sommervejr. Forventningen er dog, at de vil være klar til årets første åbningsdag fredag 3. juli.
- Det er super ærgerligt, men så snart det er klar, og prøverne er godkendt, så åbner vi. Så håber vi, at vejret er ligeså godt i næste weekend, lyder det fra indehaveren.
Selvom friluftbadet har lukket lidt endnu, er der stadig rig mulighed for at få sig en frokost eller en kold is i sommervarmen hos campingpladsens café.