Starten på Thy-løbet gik fra Biltema i Thisted og mange af deltagerne var klædt på med tøj fra samme årgang, som deres veteranbil. Foto: Inga Jensby
Legendarisk løb trak mange veteraner til Thy
THY: Siden 1981 har Thy Veteranbil Klub trukket i hundredvis af veterankøretøjer fra hele landet til klubbens efterhånden legendariske Thy-løbet.
Det var også tilfældet lørdag 20. juni, hvor hele 75 køretøjer med mindst 35 år på bagen stillede til start hos Biltema i Thisted.
Herfra kørte de rundt og vakte opsigt på en 90 kilometer lang rute i det nordlige Thy.
På vejen skulle deltagerne løse forskellige og finurlige opgaver ved ni indlagte poster.
Efter løbet var der præmier til de bedste i orienteringsløbet, men også til de mest fantasifulde udklædte personer og, som altid, en præmie til alle børn.
Herefter var der dækket op til middag med helstegt pattegris.