De første studenter sprang ud på Morsø Gymnasium
NYKØBING MORS: Der var smil, spænding og stolte blikke, da årets første studenter mandag formiddag sprang ud fra Morsø Gymnasium.
Det skriver gymnasiet i en pressemeddelelse.
Klokken 10 kom de første fire studenter ud fra deres sidste eksamen. Det var Laura Grønkjær Ramløv, Emma Grønkjær Ramløv, Anna Søndergaard Holm og David Sixhøj Jensen, som alle havde været til eksamen i studieretningsprojektet, SRP.
- Studieretningsprojektet er gymnasiets store tværfaglige opgave, hvor eleverne fordyber sig i et selvvalgt emne på tværs af to fag. De fire studenter havde valgt vidt forskellige fagkombinationer – fra samfundsfag og historie til biologi, matematik, dansk og psykologi, fortæller rektor Ann Balleby.
Uden for eksamensområdet ventede familie, venner og bekendte spændt på resultatet. For Emma og Laura var dagen ekstra særlig, da tvillingerne kunne fejre studentereksamen sammen.
Da de sidste karakterer var på plads, blev huerne sat på af stolte familiemedlemmer, inden de nyudklækkede studenter gik mod skolens flagstang.
- Traditionen på Morsø Gymnasium er, at årets første studenter hejser skolens flag, fortæller Ann Balleby.
Efter flaghejsningen blev de officielle studenterbilleder taget foran Erik Heides kunstværk Vingen, mens blomster, lykønskninger og kram blev delt ud i sommersolen.
For de fire studenter markerede dagen afslutningen på flere års skolegang og begyndelsen på den særlige studentertid.
De kommende dage venter både fejring og traditioner, og alt tyder på, at årets studenter får sommervejret med sig.