Seneste nyt
Billede beskrivelse

"Store samarbejdsvanskeligheder": Restauratør bortvist efter få måneder

25. juni 2026 kl. 18.01

KONGSDAL: Det lignede et vellykket match, da Kongsdal Baadelaug indgik forpagtningsaftale om havnens spisested med kokken Claus Feldborg.

Men blot tre måneder senere er partnerskabet fortid. 

Claus Feldborg havde sin sidste dag i Restaurant Fyrtårnet 21. juni og blev bortvist dagen efter.

Skilsmissen blev offentliggjort, da formanden for Kongsdal Baadelaug, Lars Jacobsen, i et opslag på Facebook fortalte, at han på grund af "store samarbejdsvanskeligheder" har været nødsaget til at opsige Claus Feldborg med øjeblikkelig virkning.

Billede beskrivelse

Lars Jacobsen ønsker ikke at gå i detaljer, men understreger, at maden i restauranten har levet op til de store forventninger, man havde til den nye kok.

- Men så har der været nogle andre ting. Allerede efter 14 dage gik Claus konkurs og kunne derfor ikke fortsætte som forpagter, men vi valgte i stedet at ansætte ham, fordi vi mente, at han havde de helt rigtige ambitioner med restauranten, siger han.

Et helt andet koncept

Claus Feldborg stillede da også med et helt andet koncept, end den foregående forpagter Lena Kolding, der ligeledes blev bortvist og senere politianmeldt i sensommeren 2025.

Hun drev spisestedet som en klassisk havnegrill.

Også forud for denne episode har Kongsdal Baadelaug haft store problemer med skiftende forpagtere.

- Og vi spørger selvfølgelig os selv, om det er os, der er noget galt med. Vi har jo ingen viden om at drive spisested, så vi er henvist til de tilgængelige informationer, vi har. I Claus' tilfælde var der umiddelbart ikke noget, der fik alarmklokkerne til at bimle, siger Lars Jacobsen.

Lukket i denne uge

Han fortæller, at restauranten er lukket i denne uge, men at en ny kok tager over i starten af næste uge.

- Vi skal have nulstillet køkkenet og lavet en kraftig oprydning og hovedrengøring, så alt er i orden, til den nye kok tager over. Vi har forud for bortvisningen af Claus været i gang med at undersøge "markedet", og den nye kok fik vi direkte anbefalet af en branchekendt person, som et af vores bestyrelsesmedlemmer kender. 

- Hans hensigt er at køre det videre som en egentlig restaurant med kvalitetsmad ganske som hidtil, så i princippet handler det her egentlig bare om, at vi skifter kok. Så håber vi, at det kommer til at køre til alles tilfredshed, siger Lars Jacobsen.

Claus Feldborg har "ingen kommentarer" til forløbet.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste