Regnbuen udstiller på strandgården
Malerklubben Regnbuen med hjemsted i Aabybro har igen i år en vinterudstilling. For fjerde gang er det på Tranum Strandgaard, Kunst- og Kulturcenter, på Strandvejen 143, Tranum Strand.
- Det er en udstilling, vi ser frem til. Tranum Strandgaard er et dejligt sted med rigtig fine udstillingsfaciliteter, fortæller Doris Drustrup fra foreningens bestyrelse.
Hun regner med, at vinterudstillingen kommer til at omfatte op mod 75 malerier. Langt de fleste akryl malerier. 75 malerier er hvad, der er plads til.
Der er fernisering på udstillingen torsdag 15. februar.
- Vi starter med at hænge billederne op torsdag kl. 12, og så er vi klar til fernisering kl. 16, fortæller Doris Drustrup.
Formand Else Mette Houmann holder åbningstale. Der er musikalsk underholdning af Rethe og Kalle, og der er et glas vin til alle.
Efter ferniseringen kan udstillingen ses fredag, lørdag og søndag. Alle dage kl. 10 til kl. 16, og der er gratis adgang.
- Vores udstilling plejer at være pænt besøgt. Det håber vi, den også bliver i år, siger Doris Drustrup.
Regnbuen er en klub for folk, der holder af at male. Der er , vi er 29 medlemmer, hvoraf de fleste er med på udstillingen.
Klubben har eksisteret siden 1984. Medlemmerne mødes tirsdag formiddag i DGI Huset og torsdag eftermiddag i i formningslokale på Aabybro Skole på Kattedamsvej.
- Otte gange om året har vi gæstelærere/kunstnere på besøg. Her lærer vi nye teknikker og bliver udfordret i evnen til at skabe kunst, fortæller Doris Drustrup.