Seneste nyt
Billede beskrivelse

En af de gode årgange: Gamle venner mødtes igen

24. juni 2026 kl. 06.02

AABYBRO: For 60 år siden forlod en flok elever Aabybro Realskole på Kærvej med realeksamensbeviset i hånden. En del af dem har netop været samlet igen for at fejre jubilæet.

Ikke alle fra dengang i 1966 var med. Flere er døde, andre var af andre årsager forhindret i at deltage.

- Det blev en rigtig dejlig dag, og ingen havde travlt med at komme hjem, fortæller Jens Dige, Aabybro, som selv gik i den ene af de to jubilæumsklasser.

Han var arrangør af sammenkomsten. Det har han prøvet før. Det var niende gang, han havde arrangeret en sammenkomst for gamle skoleelever.

- Skoletiden betyder meget for den enkelte elev. Jeg synes, det er vigtigt, at man mødes igen og ikke bare glemmer skoletiden, siger Jens Dige.

Som 60 års jubilarer mener Jens Dige, at han og klassekammeraterne må være på vej til at være livsvidner.

- Da vi forlod skolen i 1966, var der fremgangstider for de fleste rent økonomisk. Vi var med, da popmusikken for alvor slog igennem. The Beates dukkede op osv. Det var en god tid. Jeg tror, vi var en af de gode årgange, siger Jens Dige.

Det var ikke første gang, de gamle klassekammerater satte hinanden stævne. De mødtes også efter 25 år, 40 år, 50 år og altså nu også efter 60 år.

- Og vi er enige om at mødes igen. Men det bliver allerede om to år. I vores alder er det for lang tid med fem år mellem sammenkomsterne, siger han.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste