Filuca er årets første student
HJØRRING: Filuca Hauge Ørnbøl kunne mandag som årets første student på Hjørring Gymnasium sætte studenterhuen på hovedet og markere afslutningen på tre års gymnasietid.
Det skriver Hjørring Gymnasium i en pressemeddelelse.
Der var smil, lettelse og stor glæde, da Filuca efter sin afsluttende eksamen i religion trådte ud til familie og venner, der stod klar til at fejre hende. Herefter ventede både hyggeligt samvær med familien og en fest med venner og familie.
Fællesskabet står stærkest
Når Filuca ser tilbage på sine år på Hjørring Gymnasium, er det især fællesskabet og de relationer, hun har opbygget, der fylder.
- Jeg kommer helt sikkert til at tænke tilbage på de relationer, jeg har fået gennem gymnasiet. Jeg synes, Hjørring Gymnasium er rigtig god til at skabe rammer, som er rare og inspirerende at være en del af, fortæller hun.
Det er derfor også hverdagen med klassekammeraterne, hun kommer til at savne mest, mens lektier og eksamener ikke nødvendigvis vil blive savnet i samme grad.
Klar til nye oplevelser
Før næste kapitel begynder, ser Filuca frem til at nyde studentertiden og de mange fejringer. Herefter planlægger hun at tage mindst to sabbatår for at blive klogere på, hvilken retning hun ønsker at gå.
Hun ved dog allerede nu, at hun gerne vil arbejde med dyr, selvom den konkrete uddannelsesvej endnu ikke er på plads.
Til kommende elever på gymnasiet har hun et klart råd:
- Først og fremmest: Nyd det. Selvom man nogle gange bare gerne vil være færdig, så vær til stede i gymnasietiden og få skabt en masse gode relationer. Og så skal man hænge i og få lavet sine ting, også når det er hårdt. Man får virkelig meget ud af at følge med, siger hun.
Nu venter en sommer fyldt med fejring, inden nye oplevelser og muligheder kalder.
Med studenterhuen på hovedet tager Filuca både faglige kompetencer og personlige erfaringer med sig videre fra sin tid på Hjørring Gymnasium.