Seneste nyt
Billede beskrivelse

Store oprydningsdag efter nytår: - Det er en stor opgave

03. januar 2023 kl. 07.44

Søndag d. 1. januar var oprydningsdag efter nytårsaffyringer i alle byer i Hjørring Kommune. Thomas Herup og Jelle Osinga fra Hjørring Kommune gik i gang fra kl. 06.00 i byerne Tårs, Sindal, Lønstrup, Vrå, Hirtshals, Tversted og Bindslev. 

- Vi tager hovedgaderne og torvene og samler nytårsaffald sammen. Det er en stor opgave, så derfor startede vi kl. 06.00, men vi kan se, at der er lidt mindre end sidste år. Dog er der rigtig meget, som er efterladt af dem, der har skudt af, og når folk ikke vil rydde op efter sig selv, må kommunen jo gøre det, og det gør vi også gerne. Det kan jo ikke ligge og drive rundt i gaderne, det skal jo væk, siger Thomas og Jelle.

Billede beskrivelse

- Måske er løsningen i fremtiden, at der bliver lavet nogle officielle afskydningssteder, hvor det så er professionelle, der står for fyrværkeriet. Det kunne mindske svineriet og ulykkerne og måske CO2-udslippet, hvis der samtidig ikke fyres så meget af privat.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste