Seneste nyt
Billede beskrivelse

Hadsund fejrede et halvt århundrede med broen: - Det var helt perfekt

25. juni 2026 kl. 06.03

HADSUND: Alt gik op i en højere enhed, da Hadsundbroens 50-års fødselsdag blev fejret i weekenden.

Arrangøren Hadsund Byforum fik både på dagen og efterfølgende mange roser.

- Det var helt perfekt. Der var ikke en eneste kritisk bemærkning eller, "I kunne også have gjort dét og dét". Men vi havde også gjort meget ud af, at det skulle være hyggeligt med blomster, duge på bordene og guirlander, og så havde vi perfekte betingelser. Det var varmt, men det blæste også, så man ikke blev overophedet, siger formanden for Hadsund Byforum, Lene Nissen.

Hvor mange der tog imod invitationen til festen, kan man kun gisne om, men det var mere end tilfredsstillende.

Billede beskrivelse

- Vi havde borde og bænke til 500, og der var ikke mange pladser ledige på noget tidspunkt. Folk sad også ved springvandet og kajkanten, og mange var i gang med aktiviteter, så mon ikke der har været 1000, når der var flest. Det er mit gæt, siger Lene Nissen.

Hun er ikke mindst glad for, at festen appellerede til alle generationer.

- Vi var lidt spændte på, om børnefamilierne ville dukke op, men det gjorde de. Allerede da festen startede for de allermindste med bandet Little Chubbies, var der knald på, og det fortsatte, da aktiviteterne begyndte ved middagstid, siger Lene Nissen.

Alle foreninger meldte om stor interesse, og Falck anslår, at de nåede at tage 200 med på tur i deres RIB-båd, fortæller hun.

- Så var vi også heldige at få besøg af en af Flyvevåbnets redningshelikoptere, der simulerede en redningsaktion på fjorden. Vi havde spurgt, om de havde lyst, men det er jo ikke sådan noget, man kan bestille, siger Lene Nissen.

Der blev også gået til den med mad og drikke. Restaurant da Vinci, Café Piccolo, Midtpunkt Grillen og Mogens Madglad stillede med maden, og Hadsund Byforum sørgede for baren.

Billede beskrivelse

- Der blev solgt masser af mad, og vi solgte selvfølgelig en masse øl, men hold da op, hvor der også blev drukket meget vand. Vi måtte hente friske forsyninger i flere omgange. Først tømte vi SuperBrugsen, og så måtte vi videre til både Lidl og Rema 1000. Men vi løb ikke tør, understreger Lene Nissen.

Festen sluttede kl. 23, efter at i alt syv bands havde været på scenen, og uden at der havde været den mindste mislyd.

Dagen efter var det tid til oprydning, og her dukkede en del uopfordret op for at give bestyrelsen for Hadsund Byforum et nap med.

- Det er virkelig dejligt at mærke den opbakning og den stemning, der var. Det betyder utroligt meget, når man som frivillig kaster sig ud i sådan et projekt, siger Lene Nissen.

Flere har efterfølgende foreslået, at man kunne gøre festen til en årligt tilbagevendende begivenhed.

- Man kan godt mærke, at Hadsund har manglet noget af den slags, og vi skal da også evaluere på det, men umiddelbart ser vi ikke os selv som festarrangører. Måske er der nogle andre, der vil tage handsken op, siger Lene Nissen.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste