Seneste nyt
Billede beskrivelse

Ejer af omtalt bygning inviterer til kaffe og dialog

25. juni 2026 kl. 15.31

HOBRO: Der har det seneste halve års tid været sagt og skrevet meget om bygningerne på Gasværksvej 2 i Hobro, hvor Gasmuseet de sidste 28 år har haft hjemme. Nu er museet definitivt lukket og har fjernet hovedparten af sin udstilling.

Dermed står de karakteristiske bygninger tomme og uden lejere, hvilket får de nye ejere af bygningerne, Grønlund Holding A/S, til at komme med en opfordring.

- Vi har selvfølgelig været lidt ærgerlig over den debat som Gasmuseets lukning har skabt, og vi havde da også gerne set dem fortsætte. Det var absolut vores forventning, da vi overtog bygningerne tidligere på året.

Billede beskrivelse

- Når det er sagt, og det ikke blev tilfældet, ser vi i stedet masser af muligheder for at skabe noget attraktivt i de historiske bygninger, lyder det fra Jacob Grønlund, direktør hos Grønlund Holding A/S.

Samtidig fastslår Jacob Grønlund, at der ikke bliver indrettet lejligheder i bygningerne.

- Det har vi aldrig haft intention om, og det må vi i øvrigt heller ikke ifølge lokalplanen, fortæller han.

Mulighederne er mange

I stedet er Jacob Grønlund åben for forslag og idéer, hvorfor man altid kan række ud til ham, hvis man har en idé. Så tager han gerne en snak om mulighederne over en kop kaffe.

- Som nye ejere vil vi naturligvis kun det bedste for stedet, som gerne må være noget som flest mulige i Hobro får glæde af. Både lokalerne og beliggenheden er jo helt unik.

- Derfor kan jeg se alt fra kulturhus og restaurant til forskellige skoleaktiviteter, noget for unge mennesker eller måske et spirende kontorfællesskab. Mulighederne er mange, lyder det fra Jacob Grønlund.

Bidrage til havnens og Hobros udvikling

Bygningerne på Gasværksvej 2 i Hobro er på cirka 1.600 kvadratmeter, og har en rå, industriel stil, der betyder, at man klart fornemmer historien i bygningerne. Lokalerne kan nemt opdeles, hvilket giver flere muligheder.

- Nu hvor lokalerne næsten er tomme, så kan jeg virkelig fornemme, hvor særlig ejendommen er. Den fortjener at blive brugt rigtigt, herunder blive et sted, der kommer til at bidrage positivt til både miljøet på havnen og Hobros generelle, positive udvikling. Til glæde for flest mulige, fastslår Jacob Grønlund, der har sat kaffen over.

Det er bare at række ud…

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste