98 studenter dansede ud i livet i Fjerritslev
FJERRITSLEV: Der var fest i hele byen, da Fjerritslev Gymnasium torsdag sendte årets kuld på 98 studenter ud i livet.
Først på selve gymnasiet, hvor skolen sidst på eftermiddagen holdt den traditionsrige dimission med indmarch, taler og uddeling af eksamensbeviser.
Og bagefter på krotorvet, hvor de glade studenter først dansede lancier og derefter bød hanboerne op til en svingom.
Det er en fast tradition, at en af årets studenter får ordet ved dimissionsfesten.
Men i år var det hele to nybagte studiner, Victoria Alice Kornum og Nanna Marie Christensen, der konkluderede de tre års ophold på gymnasiet.
- 1045 dage, hvor vi fik ny konge, hvor chat blev en del af hverdagen – og lidt for mange fester. Men vi er klar til livet og alt det spændende, som fremtiden byder os, sagde de to fra talerstolen.
- Husk at bruge solcreme og drik rigeligt med vand, lød formaningen i den lune sommeraften.
Den syngende rektor
Fungerende rektor Anders Krogh, der underviser i musik og engelsk viste sig som en rigtig showmand, da han optrådte på talerstolen med plastik-keyboard og Minds of 99-sangen ”Solkongen”.
Sangen handler om dagens besvær og er en opfordring til at tage imod udfordringerne med et åbent sind.
Det budskab gik rent ind hos de nybagte studenter, der kvitterede med stort bifald.
Efter højtideligheden på gymnasiet gik turen i samlet flok til Krotorvet, hvor studenterne både på en opvisning i lanciers og bagefter bød hanboerne op til folkedans i sandkassen.
Arrangementet på Krotorvet er en nyskabelse, som både Fjerritslev Gymnasium og Fjerritslev Handelsstandsforening satser på bliver en tradition.