Vild nattefest i Skovsgård efter seriebrag
SKOVSGÅRD: Jubelen ville ingen ende tage, da Skovsgaard Boldklubs Jyllandseriehold onsdag aften kvalificerede sig til Danmarksserien.
Det skete i en såkaldt playoffkamp i Randers mod Bredballe fra Vejle – og med cifrene 2-1 mod vejlenserne sikrede Skovsgård-spillerne sig den femte oprykning i træk.
Kampen i Randers blev fulgt af cirka 250 ellevilde fans, hvor en del var tidligere medlemmer af klubben, som nu bor andre steder i Jylland.
De lokale helte blev modtaget i Skovsgård ved midnatstid, og så var der fest i den lyse sommernat. Mange af fansene var kørt i forvejen, så de stod klar med øl, flag og hyldest ved boldklubbens lokaler. Blandt andre Birgit Nielsen, der er mormor til ikke færre end tre af spillerne på Skovsgårds førstehold.
Vild kamp
- Det var en sindssygt spændende kamp. Jeg turde næsten ikke kigge på banen i anden halvleg, men vi vandt, så nu har gutterne fortjent en kæmpemodtagelse, lød det fra Birgit Nielsen, der stod klar med flag og heppede højlydt, da spillerbussen drejede ind på parkeringspladsen.
Inde i klublokalet drønede musikken. Queen med We are the Champions, selvfølgelig. En meget rørt klubformand Niels Sedaka Sørensen kunne næsten ikke trænge igennem larmen.
- Det kan ikke blive vildere. Der er selvfølgelig fri bar i nat, sagde Sedaka og høstede aftenens måske største bifald.