Musikkens Bette Hus lukker
AALBORG: Sidste år meddelte Musikkens Bette Hus' ejerpar Peter Mørkbak og Lene Jensen, at det lille spillested i 2026 ville blive sat på pause.
Her lød melding:
- Vi har begge i løbet af forsommeren og sommeren mærket, at vores energi ikke længere er til at drive Musikkens Bette Hus videre i sin nuværende form. Vi har derfor - i samråd med vores bestyrelse - besluttet, at vi holder en pause i 2026. Om projektet herefter vil genopstå, og hvordan formen i så fald bliver, må tiden vise.
I torsdags kunne ejerparret så melde ud, at pausen bliver permanent. Musikkens Bettehus lukker.
Her lød det i et Facebook-opslag:
- Det har været en kæmpe succes, og vi er stolte af det, vi har fået bygget op. Men med den tiltagende succes fulgte også flere og flere administrative opgaver, indberetninger, kommunale krav og ønsker m.m. Da projektet hele tiden har været frivilligt og non-profit, må vi konstatere, at energien ikke længere slår til i forhold til det stigende antal opgaver forbundet hermed.
Derfor vil der altså ikke blive spillet flere koncerter i det lille træhus, som siden 2021 har dannet ramme om Fjordbyens helt særlige spillested.
Ejerparret afslutter opslaget med en stor tak til alle, der har været en del af Musikkens Bette Hus.
- Tak for nogle fantastiske oplevelser og tak for den store opbakning til både musikere, samarbejdspartnere, sponsorer, frivillige, Fjordbyen og ikke mindst vores trofaste publikum.