Ehlers bekræfter: Prestige-trofæ kommer til Aalborg
AALBORG: Den aalborgensiske ishockey-stjerne Nikolaj Ehlers bekræfter, at det legendariske Stanley Cup-trofæ lægger vejen forbi hans hjemby.
Det skete under en direkte videoforbindelse fra USA til et lokalt arrangement i sidste uge.
Der var stor jubel i salen, da den nyslåede Stanley Cup-vinder Nikolaj Ehlers tonede frem på skærmen direkte fra USA.
Her kunne han overfor de fremmødte fans bekræfte den nyhed, som mange lokale ishockey-entusiaster havde håbet på - nemlig at det ikoniske trofæ kommer til Aalborg.
- Den skal 100 procent med til Gigantium, når jeg kommer hjem, og den kommer til Aalborg, lød det fra en storsmilende Nikolaj Ehlers på videoforbindelsen.
Aalborg-drengen, der netop har vundet det prestigefyldte NHL-mesterskab med sin klub Carolina Hurricanes, lagde ikke skjul på, at han ser utrolig meget frem til at dele triumfen med sine bysbørn.
- Jeg glæder mig til at få lov til at vise den frem for selvfølgelig venner og familie, men ikke mindst alle de fans, der er i Aalborg også, og alle de folk, som har hjulpet mig igennem min karriere, sagde han.
Intense følelser
Under interviewet satte Ehlers også ord på de intense følelser, da mesterskabet kom i hus i den afgørende kamp 6, hvor han scorede til 3-0 kort før tid og pludselig fik øje på sin familie på tribunen.
- Da jeg scorede det (målet, red.) og ligesom kommer ned i hjørnet, der får jeg øje på hele familien. Mine forældre, min lillesøster, min storebror, min nevø, i hjørnet dernede. Det var en sindssyg følelse at få lov at juble sammen med dem på en eller anden måde, fortalte han.
Trofæet er dog ikke helt let at håndtere, afslørede den danske stjerne med et grin.
- Den er eddermame også tung. Det havde jeg ikke lige regnet med, mine skuldre de gør godt nok ondt lige efter.
Datoen for trofæets ankomst til Aalborg er endnu ikke helt på plads, men Ehlers håber, at det sker i den nærmeste fremtid.
Han opfordrer alle lokale fans til at møde op i Gigantium til den tid.