Seneste nyt
Billede beskrivelse

Kold dukkert efter kæmpe fest i fjordbyen

26. juni 2026 kl. 08.00

HADSUND: Folkene i Hadsund Byforum fik ikke lang tid til at sole sig i weekendens succes med fejringen af Hadsundbroens 50-års fødselsdag. 

I forbindelse med festen blev de sidste penselstrøg lagt på et streetart-værk i tunnelen, der giver cyklende og gående sikker passage under Himmerlandsgade, men onsdag morgen var værket spoleret.

Et opslag på Facebook fortæller og dokumenterer med billeder, at nogen i løbet af aftenen eller natten til onsdag har malet værket næsten over med hvid maling, og det har skabt stor frustration. 

Mange har reageret og kommenteret på opslaget.

Værket er skabt af kunstneren Ib Lorentzen fra Ll. Arden som det ottende og sidste af de værker, der kom ud af den nyligt afholdte Hadsund Streetart Festival. 

Han meldte sig i første omgang som frivillig hjælper, men blev så en del af kunstnergruppen.

- Der var ikke brug for flere frivillige, men så kom vi til at snakke om tunnelen, og det var jeg så mand for, siger han.

En kamp man ikke kan vinde

Arbejdet med "Mellemrummet", som værket hedder, begyndte i forrige uge, men da Ib Lorentzen mødte op fredag for at fortsætte, ventede der en overraskelse.

- Der var der så nogen, der havde malet sorte streger over det hele. Men jeg valgte at tage det fra den positive side og integrerede stregerne i værket, men så skete det altså igen natten til onsdag.

- Jeg tager ned og maler nogle lyserøde hjerter som modvægt til al den negative energi, men ellers gør jeg ikke mere ved det. Det er ærgerligt, for dem, jeg har snakket med, mens jeg har arbejdet på det, har været så glade for det, men det er jo en kamp, man ikke kan vinde, siger Ib Lorentzen.

Bag streetart-festivalen stod Hadsund Byforum, men herfra har man valgt ikke at reagere eller kommentere på hærværket. 

Hverken i forbindelse med denne artikel eller på de sociale medier.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste