Seneste nyt
Billede beskrivelse

Vinbars nye navn har bragt smil med sig: - Det synes vi faktisk er ret sjovt

27. juni 2026 kl. 06.02

LØKKEN: Da Jacob og Mette overtog deres vinbar i Løkken sidste efterår, var ambitionen ikke at skabe et sted med stive regler og fine fornemmelser. 

Tværtimod. 

De ønskede at skabe et sted, hvor alle kunne føle sig velkomne, uanset om man er vinentusiast eller bare har lyst til et godt glas vin i hyggelige omgivelser.

Nu tager vinbaren endnu et skridt i sin udvikling med et nyt navn - Sja’bli.

Et navn, der både sender en kærlig hilsen til den kendte franske vin Chablis og samtidig har et nordjysk glimt i øjet.

- Vi ville gerne have et navn, der refererede til vin, men som samtidig ikke blev for fint. Det skulle være nordjysk og uhøjtideligt. Derfor endte vi med Sja’bli, fortæller de.

Det nye navn har allerede skabt smil blandt forbipasserende.

- Man kan næsten se folk stoppe op og kigge lidt undrende på skiltet. Det synes vi faktisk er ret sjovt, siger Jacob.

Fyldt gårdhave til reception

Navneskiftet blev fejret med reception. 

Hele gårdhaven var fyldt med gæster, der kiggede forbi for at ønske tillykke og nyde et glas vin.

- Der var virkelig god stemning. Folk kom løbende gennem eftermiddagen, så vi nåede at tale med mange af dem. Det blev præcis den hyggelige fejring, vi havde håbet på, fortæller de.

Mere end bare en vinbar

Siden overtagelsen i efteråret er der sket meget. 

Vinbaren har lagt hus til både koncerter, foredrag, vinsmagninger og private arrangementer, og flere af arrangementerne har været udsolgt.

Samtidig oplever Jacob og Mette, at stadig flere får øjnene op for det lille sted, som gemmer sig i Løkken.

- Mange siger stadig, at de slet ikke vidste, at vi lå her. Derfor arbejder vi meget med at skabe kendskab til stedet, fortæller Mette.

Blandt de største succeser er vinbarens blindsmagninger, hvor deltagerne skal gætte både drue og oprindelsesland.

- Folk elsker det. Mange finder ud af, at de faktisk ved mere om vin, end de selv troede, fortæller de.

Billede beskrivelse

Oplevelsen kommer først

For Jacob og Mette handler det ikke kun om at sælge vin. 

De ønsker først og fremmest at skabe gode oplevelser. 

Derfor tager de sig tid til at tale med gæsterne, anbefale vine og guide dem videre til andre butikker og oplevelser i byen.

- Hvis vi kan hjælpe dem videre til en god oplevelse et andet sted i byen, så er det også en succes for os, siger de.

Den tilgang ser ud til at blive værdsat. 

I dag kommer mange gæster tilbage, og flere sommerhusejere og feriegæster kigger forbi efter vine, de tidligere har smagt i vinbaren.

Nye idéer på vej

Selvom sommeren først lige er begyndt, går Mette og Jacob allerede med nye planer.

Blandt andet arbejder de på picnickurve med tapas og vin, som gæster kan tage med til stranden - ligesom nye arrangementer og musikoplevelser er på tegnebrættet.

- Vi gør egentlig bare det, som vi selv synes kunne være hyggeligt. Det er nok den røde tråd i det hele, siger Mette.

Og netop den filosofi har været med til at gøre Sja’bli til mere end en vinbar.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste