Seneste nyt
Billede beskrivelse

Nyt hyggested åbner i Hjørring: Is & Kage vil samle mennesker

26. juni 2026 kl. 06.01

HJØRRING: Der er snart endnu en grund til at lægge vejen forbi Strømgade. I juli åbner Is & Kage, hvor Hanna Mortensen står klar til at byde gæster indenfor til is, kaffe, kage og masser af hygge.

Men drømmen rækker længere end blot at åbne endnu en isbutik.

- Vi vil gerne skabe et sted, hvor folk har lyst til at blive hængende. Et sted, hvor man kan mødes med venner, tage børnene med, spille et brætspil eller bare nyde en kop kaffe. Det skal være et sted med plads til alle, fortæller Hanna Mortensen.

Mere end is og kage

Hos Is & Kage vil der være is fra Hansen Is, kaffe og et udvalg af kager, som skifter fra dag til dag. På menuen kommer også pølser, og ambitionen er at holde priserne på et niveau, hvor alle kan være med.

Billede beskrivelse

Butikken får lange åbningstider fra klokken 10.00 til 22.00 alle ugens dage.

Lokalerne bliver indrettet med sofaer, borde og brætspil, så gæster får lyst til at blive lidt længere.

Konceptet er, at man ikke nødvendigvis skal komme for at købe en stor bestilling.

- Hvis nogen bare har lyst til at sætte sig med et glas vand eller hygge sig, så er de også velkomne. Vi håber, at stedet bliver et naturligt mødested for både børnefamilier, studerende, ældre og turister, fortæller Hanna.

Der er samtidig planer om løbende aktiviteter og små arrangementer, så der løbende sker noget nyt.

Vil give noget tilbage

For Hanna handler Is & Kage også om at være en aktiv del af Hjørring.

Derfor er ambitionen at støtte op om det lokale fællesskab og skabe liv i midtbyen.

- Vi håber selvfølgelig, at folk har lyst til at købe vores produkter. Men vi håber mindst lige så meget, at de vil tage stedet til sig og bruge det som et hyggeligt samlingspunkt.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste