Kondibingo er en hjertesag for Hulsig
HULSIG: Motion er godt for både sjæl og krop, siger den medicinske ekspertise - og så må det godt kombineres med lidt spænding og hyggeligt samvær.
Det er filosofien bag de traditionsrige kondibingo-aftner i landsbyen Hulsig syd for Skagen.
Det skriver arrangørerne, Helsig Borgerforening, i en pressemeddelelse.
Lige så længe nogen kan huske, har foreningen arrangeret kondibingo hver mandag aften i skolernes sommerferie.
I år går det altså løs mandag 29. juni, og sidste omgang er mandag 3. august.
Deltagerne sendes afsted kl. 19 fra stationspladsen i Hulsig, som er det naturlige samlingspunkt midt i landsbyen.
Ruten til kondibingo bliver på omtrent tre til fire kilometer, og deltagere kan købe plader for fem kroner pr. stk.
Undervejs på ruten vil man så kunne krydse numre af, som er anbragt på de 15 forskellige poster.
Slutteligt venter der i mål præmier for både én række, to rækker og en fuld plade.
"I en tid med prisstigninger for de fleste varer er det bemærkelsesværdigt, at disse beløb har været uændrede i flere årtier," noterer borgerforeningen i pressemeddelelsen.
Typisk bliver der - på bagkant af kondibingoarrangementet - også et lille overskud til borgerforeningen.
Det glæder Hulsig Borgerforenings kasserer og næstformand, Niels H. Bünemann.
- Hvad vi tjener på kondibingo bliver typisk brugt på arrangementer, hvor borgerforeningen står for et gratis traktement. Deltagerne i kondibingo får selv glæde af det, da vi den første og sidste mandag hvert år byder på kaffe og kage, når ruten er tilbagelagt, lyder det.