Seneste nyt
Billede beskrivelse

Philip er ny direktør for Nordjyllands Kystmuseum

26. juni 2026 kl. 15.32

FREDERIKSHAVN/SÆBY/SKAGEN: Han kommer med en fortid fra både Lego, Grundfos, Norlys og Evida under Finansministeriet.

Nu skal Philip Sviatchenko imidlertid være direktør for Nordjyllands Kystmuseum og museets fire afdelinger i henholdsvis Frederikshavn, Skagen og Sæby. 

Det skriver Nordjyllands Kystmuseum i en pressemeddelelse. 

- Nordjyllands Kystmuseum er en vigtig samfundsinstitution. Museet bevarer og formidler de historier, der har formet livet langs kysten og fortsat præger den lokale identitet. Jeg glæder mig til at lære organisationen, medarbejderne, museets forskellige steder og lokalsamfundene grundigt at kende og sammen med dem udvikle museets betydning for både borgere og gæster, siger Philip Sviatchenko.

Bestyrelsesformand for museet, Thomas Bloch Ravn, supplerer: 

- Vi har søgt en direktør, der både har respekt for museets kulturhistoriske fundament og som kan skabe fælles retning for institutionens videre udvikling. 

- Philip har en stærk strategisk profil, et internationalt udsyn samt et tydeligt blik for mennesker, organisation og samfund. Vi vurderer, at han har de rette forudsætninger for at bygge videre på den store faglighed og det engagement, der allerede findes på museet.

Philip Sviatchenko tiltræder i sin nye direktørstilling pr. 1. september. 

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste