Seneste nyt
Billede beskrivelse

Jette og Orla er klar til at få sved på panden

17. januar 2024 kl. 19.01

Hvis man har nytårsforsætter, så er ét af dem uden tvivl et ønske om at dyrke mere motion. Derfor er der altid i januar måned stor tilstrømning til fitnesscentrene. 

Det er man klar over i både Hjallerup Idrætscenters fitnessafdeling og i Dronninglund Hallernes Fitnesscenter. Derfor holder de to centre altid åbent hus på denne tid. 

Det skete i lørdags, og begge steder var der stort fremmøde.

- Det kører rigtig godt her hos os. Vi har heldigvis mange medlemmer, og der kommer hele tiden flere til, kunne centerleder i Dronninglund, Henrik Pedersen, fortælle.

Billede beskrivelse

Blandt de fremmødte var ægteparret Jette og Orla Lund.

- Jeg har diabetes og har været igennem et behandlings- og træningsforløb, fortalte Jette.

- Det er slut nu, men så er det jo vigtigt, at jeg ikke bare stopper, men fortsætter, og derfor har vi meldt os ind i motionscentret i dag, oplyste Jette.

- Jeg har længe tænkt på at motionere mere, og nu er lejligheden der så, og derfor har jeg også meldt mig ind, sagde Orla.

Ægteparret flyttede for fire år siden til Dronninglund efter at have boet i Aalborg i 40 år.

- Det er den bedste beslutning, vi har truffet. Jeg har astma og nedsat lungefunktion, men efter vi er flyttet herop til den rene luft, har jeg fået det meget bedre, så vi er så glade for at bo her, sagde Jette Lund.

Billede beskrivelse

Gennemgribende renovering

I begyndelsen af marts går man i Dronninglund i gang med en større renovering, hvor alle maskiner udskiftes i løbet af 14 dage, hvor centret må holde lukket.

- Det hele er efterhånden 18 år gammelt og godt slidt, så vi sætter nye maskiner ind til omkring 600.000 kroner, og så skal vi have nye gulve, ligesom vi har et rum, der lægges til, så vi får lidt mere plads. Det har vi brug for, da vi heldigvis har mange brugere. Vi har lige nu godt 550 medlemmer, og der kommer hele tiden nye til. Det er også derfor, vi tør investere så mange penge, og så naturligvis også, fordi vi har fået et stort beløb fra Sparekassen Danmark Fonden Dronninglund, sagde Henrik Pedersen og fortsatte:

- Vi får jo alle tudet ørerne fulde af, at vi skal dyrke motion, hvis vi vil have en god alderdom. Det vil vi jo alle, så derfor tror jeg også, der hele tiden vil komme flere til. Vi skal så til gengæld have de rigtige maskiner, gode faciliteter og åbningstider, der passer alle. Man kan komme her, når det passer én. Vi åbner kl. fire og lukker kl. 22, og der er stort set folk hele tiden. Vi har en ung mand, der hver morgen møder op, når vi åbner, og vi har brugere, helt til vi lukker, sagde Henrik Pedersen.

Billede beskrivelse

Ideelle forhold i Hjallerup

I Hjallerup er der ikke brug for renovering. Her har man ideelle forhold og råder bl.a. over det såkaldte Milon system, hvor man bare sætter sig i sædet, hvorefter maskinen automatisk indstiller sig og viser på en skærm, hvordan man skal træne.

- Vi startede dagen med kaffe og rundstykker til de fremmødte, hvorefter vi fortalte om de mange muligheder, der er i vores center for at træne. Vi har udstyret, og vi har dygtige og engagerede instruktører, og selv om vi er omkring 600 bruger, og det egentlig er tilfredsstillende, så er vi stadig omkring 10% bagud i forhold til tiden før coronaen, så er der plads til flere, sagde lederen af Hjallerup Idrætscenter, Jim Hermansen.

Del artikel
Annonceret indhold
Nyeste

Nyeste