Amalie blev årets første student
NØRRESUNDBY: Mandag morgen kunne 19-årige Amalie Steen Thagaard fra 3.y kalde sig årets første STX-student på Nørresundby Gymnasium & HF.
Det skete, da hun afsluttede sin studentereksamen med et 7-tal i matematik. Det udløste naturligvis adgang til at sætte den eftertragtede hue med det bordeauxrøde bånd på hovedet.
Den nyudklækkede student blev fejret efter alle kunstens regler med lykønskninger af familie og venner. Rektor Søren Hindsholm var også blandt de første til at gratulere med blomster.
Amalie, der bor i Biersted, ser nu frem til et velfortjent sabbatår. Planerne er endnu ikke helt på plads, men den kommende tid står blandt andet på rejseaktiviteter.
Den første student sendte traditionen tro også Dannebrog til tops på pladsen foran Nørresundby Gymnasium & HF som en hilsen til de mange andre STX- og HF-studenter, der springer ud i de kommende dage.